Sak 2016-11-02 Endringer i retningslinjene for eventtilskudd

Dato: 18.11.2016

Sak:
For å ha tydeligere retningslinjer for eventstøtte, og tilpasse retningslinjene etter behovet som har vært, ønsker vi å gjøre noen justeringer.

Styrets vedtak:
Ny retningslinjene vedtas, og blir gjeldende for alle søknader fra og med 18. november 2016. Retningslinjene publiseres offentlig på gcinfo.no.

Protokollfører:
Thomas Fredriksen
Leder

De vedtatte retningslinjene i sin helhet:

Styret i Geocaching i Norge (GiNo) kan innvilge støtte til geocachingeventer etter følgende kriterier:

  1. Støtte gis kun etter søknad til styret i GiNo.
  2. Støtte gis kun til eventer i Norge.
  3. Eventet må være publisert før søknaden sendes inn.
  4. Søknaden må sendes inn senest en måned før eventet.
  5. Den som står som arrangør av eventet må være medlem av GiNo.
  6. Søknaden må inneholde en oversikt over hva støtten er tenkt brukt til, f.eks. en oppstilling av kostnadene med eventet, samt informasjon om forventet antall deltagere.
  7. GiNo må være profilert på eventet.
    1. Eventets listing må inkludere teksten “Eventet støttes av Geocaching i Norge”, etterfulgt av logoen til GiNo.
    2. Teksten skal lenkes til www.gcinfo.no.
    3. Profileringen må være på plass senest 14 dager før eventet starter.
  8. Maksimalt beløp GiNo kan støtte med er:
    1. Eventer av nasjonal interesse (inkl. megaeventer):
      1. 1-100 deltagere: kr 1 000,-
      2. 101-500 deltagere: kr 2 000,-
      3. Over 500 deltagere: kr 3 500,-
    2. Eventer uten nasjonal interesse:
      1. 1-50 deltagere: kr 200,-
      2. 51-100 deltagere: kr. 500,-
      3. 101-500 deltagere: kr 1 000,-
    3. Forventet størrelse og/eller eventets størrelse senest 14 dager før eventdato er det som legges til grunn.
  9. GiNo har begrensede midler og begrenset inntektsgrunnlag. Støtte gis derfor kun så lenge foreningens økonomi og budsjett tillater det.
  10. Hvis GiNo krever det, må arrangørene kunne fremvise kvitteringer på utgiftene det er bevilget penger til, og godtgjøre at de er brukt som det fremgikk av søknaden.
Posted in Styrevedtak 2016-2017.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *