Dato: 18.11.2016
Sak:
For å ha tydeligere retningslinjer for eventstøtte, og tilpasse retningslinjene etter behovet som har vært, ønsker vi å gjøre noen justeringer.
Styrets vedtak:
Ny retningslinjene vedtas, og blir gjeldende for alle søknader fra og med 18. november 2016. Retningslinjene publiseres offentlig på gcinfo.no.
Protokollfører:
Thomas Fredriksen
Leder
De vedtatte retningslinjene i sin helhet:
Styret i Geocaching i Norge (GiNo) kan innvilge støtte til geocachingeventer etter følgende kriterier:
- Støtte gis kun etter søknad til styret i GiNo.
- Støtte gis kun til eventer i Norge.
- Eventet må være publisert før søknaden sendes inn.
- Søknaden må sendes inn senest en måned før eventet.
- Den som står som arrangør av eventet må være medlem av GiNo.
- Søknaden må inneholde en oversikt over hva støtten er tenkt brukt til, f.eks. en oppstilling av kostnadene med eventet, samt informasjon om forventet antall deltagere.
- GiNo må være profilert på eventet.
- Eventets listing må inkludere teksten “Eventet støttes av Geocaching i Norge”, etterfulgt av logoen til GiNo.
- Teksten skal lenkes til www.gcinfo.no.
- Profileringen må være på plass senest 14 dager før eventet starter.
- Maksimalt beløp GiNo kan støtte med er:
- Eventer av nasjonal interesse (inkl. megaeventer):
- 1-100 deltagere: kr 1 000,-
- 101-500 deltagere: kr 2 000,-
- Over 500 deltagere: kr 3 500,-
- Eventer uten nasjonal interesse:
- 1-50 deltagere: kr 200,-
- 51-100 deltagere: kr. 500,-
- 101-500 deltagere: kr 1 000,-
- Forventet størrelse og/eller eventets størrelse senest 14 dager før eventdato er det som legges til grunn.
- Eventer av nasjonal interesse (inkl. megaeventer):
- GiNo har begrensede midler og begrenset inntektsgrunnlag. Støtte gis derfor kun så lenge foreningens økonomi og budsjett tillater det.
- Hvis GiNo krever det, må arrangørene kunne fremvise kvitteringer på utgiftene det er bevilget penger til, og godtgjøre at de er brukt som det fremgikk av søknaden.